КУРС З Пробні зно

Ваш розділ: Пробне ЗНО №1

ЗМІНИТИ

Усі розпочаті курсі ви можете знайти на сторінці користувача, самостійно вибираючи зручний для навчання час.

Пробне ЗНО №1

Хвилинка теорії:

ТЕСТУВАННЯ ЗА ТЕМОЮ:

Пробне ЗНО №1

04:12

ЗАТРАЧЕНО ЧАСУ

Тести включають у себе питання тільки з однією правильною відповіддю, ви маєте можливість відкласти “складні” питання на потім. Час на виконання тестів не є обмеженим. Це дозволить вам побачити, скільки ви втрачаєте на проходження одного тесту. Після завершення тестування ви зможете переглянути правильні та неправильні відповіді, а також перескласти тест, щоб повторити матеріал.

РОЗПОЧАТИ ТЕСТУВАННЯ

1. У якому рядку всі слова з НЕ пишуться окремо?

  • не/вгавати, не/волити, не/зчутися, не/погодитися
  • не/навидіти, не/покоїтися, не/сподіватися, не/сказати
  • не/захлинутися, не/минати, не/турбуватися, не/тримати
  • не/доїдати, не/потребувати, не/дорівнювати, не/зітхати

2. Визначте рядок, у якому в усіх словах однакова кількість букв і звуків.

  • карамелька, люлька, Сиваш, щирий
  • візок, діагноз, Париж, авіатор
  • абзац, царівна, оркестр, вальс
  • Нью-Йорк, санація, натовп, Лондон

3. Визначте рядок, у якому всі слова спільнокореневі.

  • радісний, радісного, радісному, радісним
  • неси, несу, несеш, несуть, несемо
  • світлий, ясний, погожий, гарний, добрий
  • садити, садок, саджанці, садівник, сад

4. Спрощення в групах приголосних відбувається у рядку:

  • невіс..чин
  • кіс..лявий
  • протестан..ський
  • мас..ний

5. У якому рядку всі слова належать до однієї частини мови?

  • сотник, потроїти, всімох, вісімка, збільшити
  • десятеро, двійня, по-друге, дванадцята
  • червонець, двійка, сотня, одиначка, дев'ятка
  • трояк, трійця, напарник, втретє, четверо

6. Правил чергування У-В дотримано в усіх рядках, ОКРІМ:

  • погляд в минуле, жила у Одесі
  • гостювала в Іспанії, плавав у річці
  • читала в журналі, їхала в автобусі
  • залишитись у сестри, побувати в Англії

7. Без апострофа пишуться всі слова, ОКРІМ:

  • п..юре
  • б..юро
  • суб..єкт
  • б..юджет

8. Літеру З треба писати у всіх префіксах у рядку:

  • ..колотити, ..ціпити, ..читати, ..писати
  • ..розуміти, ..мести, ..берегти, ..нищити
  • ..крутити, ..сипати, ..бирати, ..питати
  • ..пекти, ..вернути, ..мастити, ..прямувати

9. Прочитайте текст. Виконайте завдання (9-13) до нього. "1. Основний ПАФОС дум – оспівування ратних подвигів українського народу, проповідування здорової суспільної та сімейної МОРАЛІ. 2. Історична пісня, як і дума, збагачувалась кращими надбаннями близьких їй жанрів народнопоетичної творчості, хоч завжди була цілком самостійним, самобутнім ЖАНРОМ, мала свої художньо-стильові засоби відображення дійсності на різних історичних етапах. 3. Однією з найтрагічніших сторінок історії нашого народу, що знайшла своє відображення в думах та піснях, були численні набіги на українські ЗЕМЛІ турецько-татарських людоловів. 4. Український народ не знаходив ані найменшого захисту з боку польськолитовської держави під владою якої тоді перебував." (Б. Кирдан) У знахідному відмінку в реченні вжито слово:

  • пафос
  • моралі
  • жанром
  • землі

10. Простим є речення:

  • перше
  • друге
  • третє
  • четверте

11. Пунктуаційну помилку допущено в реченні:

  • першому
  • другому
  • третьому
  • четвертому

12. Складений іменний присудок є в реченні:

  • першому
  • другому
  • третьому
  • четвертому

13. Орфографічну помилку допущено в слові:

  • народнопоетичної
  • художньо-стильові
  • турецько-татарських
  • польськолитовської

14. Усі слова треба писати разом у рядку:

  • криго/лам, виставка/продаж, гідро/масаж
  • лісо/воз, пів/огірка, художник/модельєр
  • сіно/кіс, каво/варка, теле/ефір
  • кіно/палац, пів/України, пів/кілограма

15. Граматичну помилку допущено в рядку:

  • лекції з літератури
  • перший по списку
  • за власним бажанням
  • залежно від обставин

16. Установіть відповідність між реченнями та функцією інфінітива.

  • Умій відчувати серце матері, умій бачити в її очах ласку і спокій, щастя і радість, тривогу і безсоння…
  • Учні запропонували подати план роботи ліцею на наступний семестр.
  • Жити - означає любити.
  • Настя дала обіцянку частіше навідуватися до хрещеної.
  • обставина
  • присудок
  • означення
  • підмет
  • додаток
А Б В Г Д
1
2
3
4

17. Установіть відповідність між членом речення та виділеними словами.

  • підмет
  • присудок
  • означення
  • обставина
  • Треба бути щедрим і ВИМОГЛИВИМ до себе.
  • ВІТАТИСЯ – означає бути доброзичливим до когось.
  • Хай мовчать Америки й Росії, коли я з ТОБОЮ говорю!
  • Класний керівник подивився на годинник і дав наказ туристам ЗУПИНИТИСЯ.
  • За будинком стелилися, як СКАТЕРТЬ, зелені левади.
А Б В Г Д
1
2
3
4

18. Установіть відповідність між реченнями та функцією інфінітива.

  • Я мала велику мрію вступити до Чернівецького національного університету.
  • Бабуся вийшла на свою улюблену грядку нарвати запашної петрушки.
  • Любити – це сила.
  • Я полюбляю теплими вечорами вдихати літній запах ніжних матіол.
  • обставина
  • присудок
  • означення
  • підмет
  • додаток
А Б В Г Д
1
2
3
4

19. Установіть відповідність між реченнями та відокремленими членами в них.

  • Забувши сміх, і примовки, і жарти, ми слухали.
  • Вона, поетеса, Леся Українка, мала залізну волю.
  • Мовчить цілий світ, загорнутий у вечорову сутінь.
  • Батько влітку ніякої роботи не визнає, крім пасіки.
  • прикладка
  • обставина
  • означення
  • додаток
  • підмет
А Б В Г Д
1
2
3
4

20. Установіть відповідність між реченнями та компонентом ускладнення.

  • Усі діти сиділи на підлозі, уважно слухали, особливо Катруся.
  • Качка, струшуючи краплини роси, вистрибнула на берег.
  • Місяць хоче, мабуть, погрітися, суне в шибку свій блідий диск.
  • А він, самотній, уночі ще довго у вогнище дивився.
  • відокремлений додаток
  • відокремлена обставина
  • вставне слово
  • відокремлене означення
  • звертання
А Б В Г Д
1
2
3
4

21. Установіть відповідність між реченням та його видом підрядності.

  • Коли Оксана прокинулась, на столі вже чекав її сніданок.
  • Добре тому ковалеві, що на обидві руки кує.
  • Я навчу Марину, як у чужі справи носа пхати.
  • Людина сама долю вибирає, аби щасливою бути.
  • обставинне часу
  • з’ясувальне
  • означальне
  • обставинне умови
  • обставинне мети
А Б В Г Д
1
2
3
4

22. Установіть відповідність між реченнями та функцією інфінітива.

  • Звичай голити бороду започаткував Олександр Македонський.
  • Викотився з-за гаю місяць оглядати околицю.
  • Батьки навчили нас цінувати те, що маємо.
  • Відчувати - найцінніший дар для кожного з нас.
  • обставина
  • присудок
  • означення
  • підмет
  • додаток
А Б В Г Д
1
2
3
4

23. Установіть відповідність між односкладними реченнями та їхніми видами.

  • Ясна холодна ніч.
  • На сизих луках скошено траву.
  • Не навчиш вовка орати.
  • Відмикаю світанок скрипічним ключем.
  • безособове
  • означено-особове
  • неозначено-особове
  • узагальнено-особове
  • називне
А Б В Г Д
1
2
3
4

24. Установіть відповідність між реченнями та компонентом ускладнення в них.

  • І погнався лицар хутко через гори, і спинився під віконцем у своєї Ізідори.
  • Він чув і сміх, і плач, і крик, бачив погляди привітні, злі.
  • Я любить, жити хочу серцем, не красою.
  • Данило Підіпригора сходить з дороги і прямує навпростець, через болото, так набагато ближче.
  • однорідні присудки, додатки, означення
  • однорідні присудки, уточнювальна обставина
  • однорідні присудки, обставина, прикладка
  • однорідні присудки
  • однорідні присудки, додатки
А Б В Г Д
1
2
3
4

25. Установіть відповідність між видом підрядного речення і прикладом.

  • з’ясувальне
  • обставинне умови
  • обставинне допусту
  • означальне
  • За честь і правду все віддай, коли ти любиш рідний край.
  • Уже листячко прокинулося де-не-де, хоч сніг у лісі ще сріблиться.
  • Катерина Білокур ніби розповідала світові, який талановитий її народ.
  • Недумано, негадано забігла в глухомань, де сосни пахнуть ладаном в кадильницях світань.
  • Загриміло так, наче розкололися всі найбільші карпатські верхи.
А Б В Г Д
1
2
3
4

26. Установіть відповідність між односкладними реченнями та їхніми видами.

  • Сльозами горю не допоможеш.
  • На галявині сьогодні викосили траву.
  • Шукатиму долю в далекій країні.
  • Курява, ревіння верблюдів, скрипіння возів.
  • безособове
  • означено-особове
  • неозначено-особове
  • узагальнено-особове
  • називне
А Б В Г Д
1
2
3
4

27. Установіть відповідність між реченнями та компонентом ускладнення.

  • Моє щастя, і ніжність, і гнів я б у пісні хотів зберегти.
  • Видно, було вже пізно, бо ніде по хатах не світилося.
  • Я не люблю це дерево – осику – з її блідим стовбуром і сіро-зеленим листям.
  • На грядці, замість помідорів, тепер красувалися чорнобривці.
  • вставне слово
  • однорідні члени речення
  • звертання
  • відокремлений додаток
  • відокремлена прикладка
А Б В Г Д
1
2
3
4

28. Установіть відповідність між реченнями та компонентом ускладнення.

  • Усі, за винятком Демиденка, дуже уважно слухали лектора.
  • У тихій сухій траві шелестів їжачок, схожий на клубочок.
  • Книга ця, безперечно, дуже гарний подарунок для вчителя.
  • Зоре моя вечірняя, зійди на горою.
  • відокремлений додаток
  • вставне слово
  • звертання
  • відокремлене означення
  • відокремлена прикладка
А Б В Г Д
1
2
3
4

29. Установіть відповідність між реченнями та функцією інфінітива.

  • Єдиним моїм бажанням було побувати в Парижі.
  • Мати щовечора виходила поливати улюблені квіти.
  • Сестра ще вчора нагадувала мені про зошит, але я була певна, що не забуду його взяти.
  • Мрію хоч раз у житті побачити веселку над Дніпром.
  • обставина
  • присудок
  • означення
  • підмет
  • додаток
А Б В Г Д
1
2
3
4

30. Установіть відповідність між виділеним фрагментом у реченні та його синтаксичною роллю.

  • МИНУЛЕ ніби сон, що маревом здається.
  • Справжні друзі ГЛЕКА НЕ РОЗБИВАЮТЬ.
  • Учасники конференції З ПОДИВОМ дивилися на поетесу.
  • Мама щоранку готувала компот ІЗ ЯГІД.
  • присудок
  • підмет
  • обставина
  • означення
  • додаток
А Б В Г Д
1
2
3
4

31. Установіть відповідність між реченнями та їхньою характеристикою.

  • У житі синіли волошки та сокирки, червоніла квітка польового маку.
  • Кінь, перервавши уздечку, щосили подався по дорозі вбік села.
  • То були кроки осені, чи луни, чи печалі його.
  • Вода, затягнута тремкими скалками льоду, була схожа на застигле блакитне шумовиння.
  • просте, ускладнене однорідними членами
  • просте, ускладнене відокремленою обставиною
  • просте, ускладнене звертанням
  • просте, ускладнене відокремленим означенням
  • складне речення
А Б В Г Д
1
2
3
4

32. Установіть відповідність між реченнями та їхніми видами.

  • Я їй розказую, а вона сміється, радіє.
  • Зорі вночі ніби прислухаються, як коники цвірчать у травичці.
  • Мова – наша зброя.
  • Якби я турбувався лиш про себе, вже онімів би давно, а я дбаю про сім’ю.
  • складнопідрядне
  • просте двоскладне
  • складносурядне
  • складне з різними видами зв’язку
  • просте односкладне
А Б В Г Д
1
2
3
4

33. Установіть відповідність між реченнями та компонентом ускладнення.

  • Покинута людьми на довгі дні, дорога помирає в бур’яні.
  • Як сестра, схилилась над тобою невтомна подруга, сувора творчість.
  • А я не знаю нічого ніжного, окрім берези.
  • Аліна, незважаючи на свій жвавий веселий характер, читала серйозні книжки.
  • відокремлений додаток
  • відокремлена обставина
  • звертання
  • відокремлене означення
  • відокремлена прикладка
А Б В Г Д
1
2
3
4

34. Установіть відповідність між виділеним фрагментом у реченні та його синтаксичною роллю.

  • УЧЕНОМУ світ, а невченому тьма.
  • Увесь день Дмитро працював НЕ ПОКЛАДАЮЧИ РУК.
  • ДИМ від вогню тихо стелився горами.
  • Щоранку у моє віконечко заглядає промінь СОНЕЧКА.
  • присудок
  • підмет
  • обставина
  • означення
  • додаток
А Б В Г Д
1
2
3
4
ЗАВЕРШИТИ ТЕСТУВАННЯ
ПОТОЧНЕ ПИТАННЯ ПИТАННЯ БЕЗ ВІДПОВІДІ ПИТАННЯ З ВІДПОВІДДЮ

Ваш результат: 4 правильних відповідей із 6 питань

Ваш результат: 66 %, 4 правильних відповідей із 6 питань

Ви можете переглянути правильні та неправильні відповіді, проаналізувати помилки. Виберіть питання, що вас цікавить.

1. У якому рядку всі слова з НЕ пишуться окремо?

  • не/вгавати, не/волити, не/зчутися, не/погодитися
  • не/навидіти, не/покоїтися, не/сподіватися, не/сказати
  • не/захлинутися, не/минати, не/турбуватися, не/тримати
  • не/доїдати, не/потребувати, не/дорівнювати, не/зітхати

Неволити, ненавидіти (немає "волити" чи "навидіти") та недоїдати (префікс недо-).

2. Визначте рядок, у якому в усіх словах однакова кількість букв і звуків.

  • карамелька, люлька, Сиваш, щирий
  • візок, діагноз, Париж, авіатор
  • абзац, царівна, оркестр, вальс
  • Нью-Йорк, санація, натовп, Лондон

Карамелька ( -1 звук), вальс ( -1 звук ), санація ( +1 звук).

3. Визначте рядок, у якому всі слова спільнокореневі.

  • радісний, радісного, радісному, радісним
  • неси, несу, несеш, несуть, несемо
  • світлий, ясний, погожий, гарний, добрий
  • садити, садок, саджанці, садівник, сад

А) та Б) Відмінювання одного й того ж слова. В) Ряд синонімів.

4. Спрощення в групах приголосних відбувається у рядку:

  • невіс..чин
  • кіс..лявий
  • протестан..ський
  • мас..ний

Невістчин, кістлявий, протестантський.

5. У якому рядку всі слова належать до однієї частини мови?

  • сотник, потроїти, всімох, вісімка, збільшити
  • десятеро, двійня, по-друге, дванадцята
  • червонець, двійка, сотня, одиначка, дев'ятка
  • трояк, трійця, напарник, втретє, четверо

Правильна відповідь В - усі слова іменники. А) Сотник (хто?) - іменник, потроїти (що зробити?) - дієслово. Б) Десятеро (скільки?) - числівник, двійня (що?) - іменник. Г) Трійця (що?) - іменник, втретє (як?) - прислівник.

6. Правил чергування У-В дотримано в усіх рядках, ОКРІМ:

  • погляд в минуле, жила у Одесі
  • гостювала в Іспанії, плавав у річці
  • читала в журналі, їхала в автобусі
  • залишитись у сестри, побувати в Англії

Погляд У минуле, жила В Одесі. Між двома голосними звуками пишемо "в", між приголосними - "у".

7. Без апострофа пишуться всі слова, ОКРІМ:

  • п..юре
  • б..юро
  • суб..єкт
  • б..юджет

У словах "пюре", "бюро" та "бюджет" немає роздільної вимови.

8. Літеру З треба писати у всіх префіксах у рядку:

  • ..колотити, ..ціпити, ..читати, ..писати
  • ..розуміти, ..мести, ..берегти, ..нищити
  • ..крутити, ..сипати, ..бирати, ..питати
  • ..пекти, ..вернути, ..мастити, ..прямувати

Сколотити, скрутити, спекти. Правило "КаФе ПТаХ".

9. Прочитайте текст. Виконайте завдання (9-13) до нього. "1. Основний ПАФОС дум – оспівування ратних подвигів українського народу, проповідування здорової суспільної та сімейної МОРАЛІ. 2. Історична пісня, як і дума, збагачувалась кращими надбаннями близьких їй жанрів народнопоетичної творчості, хоч завжди була цілком самостійним, самобутнім ЖАНРОМ, мала свої художньо-стильові засоби відображення дійсності на різних історичних етапах. 3. Однією з найтрагічніших сторінок історії нашого народу, що знайшла своє відображення в думах та піснях, були численні набіги на українські ЗЕМЛІ турецько-татарських людоловів. 4. Український народ не знаходив ані найменшого захисту з боку польськолитовської держави під владою якої тоді перебував." (Б. Кирдан) У знахідному відмінку в реченні вжито слово:

  • пафос
  • моралі
  • жанром
  • землі

Набіги на кого? на що?

10. Простим є речення:

  • перше
  • друге
  • третє
  • четверте

Пафос (є) оспівування, проповідування.

11. Пунктуаційну помилку допущено в реченні:

  • першому
  • другому
  • третьому
  • четвертому

Український народ не знаходив ані найменшого захисту з боку польсько-литовської держави, під владою якої тоді перебував.

12. Складений іменний присудок є в реченні:

  • першому
  • другому
  • третьому
  • четвертому

Пафос (є) оспівування, проповідування.

13. Орфографічну помилку допущено в слові:

  • народнопоетичної
  • художньо-стильові
  • турецько-татарських
  • польськолитовської

Польсько-литовської, бо Польща й Литва.

14. Усі слова треба писати разом у рядку:

  • криго/лам, виставка/продаж, гідро/масаж
  • лісо/воз, пів/огірка, художник/модельєр
  • сіно/кіс, каво/варка, теле/ефір
  • кіно/палац, пів/України, пів/кілограма

Виставка-продаж, художник-модельєр (можна поставити "і" між частинами), пів-України.

15. Граматичну помилку допущено в рядку:

  • лекції з літератури
  • перший по списку
  • за власним бажанням
  • залежно від обставин

Перший за списком.

16. Установіть відповідність між реченнями та функцією інфінітива.

  • Умій відчувати серце матері, умій бачити в її очах ласку і спокій, щастя і радість, тривогу і безсоння…
  • Учні запропонували подати план роботи ліцею на наступний семестр.
  • Жити - означає любити.
  • Настя дала обіцянку частіше навідуватися до хрещеної.
  • обставина
  • присудок
  • означення
  • підмет
  • додаток
А Б В Г Д
1
2
3
4

1) Вміти+інфінітив = складений дієслівний присудок. 2) Запропонували (що?) подати = додаток. 3) Жити (що робить?) означає = підмет. 4) Обіцянку (яку?) навідуватися = означення.

17. Установіть відповідність між членом речення та виділеними словами.

  • підмет
  • присудок
  • означення
  • обставина
  • Треба бути щедрим і ВИМОГЛИВИМ до себе.
  • ВІТАТИСЯ – означає бути доброзичливим до когось.
  • Хай мовчать Америки й Росії, коли я з ТОБОЮ говорю!
  • Класний керівник подивився на годинник і дав наказ туристам ЗУПИНИТИСЯ.
  • За будинком стелилися, як СКАТЕРТЬ, зелені левади.
А Б В Г Д
1
2
3
4

1) Вітатися (що робить?) означає = підмет. 2) Треба бути вимогливим = складений присудок. 3) Наказ (який?) зупинитися = означення. 4) Стелилися (як?) як скатерть = обставина.

18. Установіть відповідність між реченнями та функцією інфінітива.

  • Я мала велику мрію вступити до Чернівецького національного університету.
  • Бабуся вийшла на свою улюблену грядку нарвати запашної петрушки.
  • Любити – це сила.
  • Я полюбляю теплими вечорами вдихати літній запах ніжних матіол.
  • обставина
  • присудок
  • означення
  • підмет
  • додаток
А Б В Г Д
1
2
3
4

1) Мрію (яку?) вступити = означення. 2) Вийшла (з якою метою?) нарвати = обставина. 3) Любити (є) сила = підмет. 4) Полюбляти+інфінітив = складений дієслівний присудок.

19. Установіть відповідність між реченнями та відокремленими членами в них.

  • Забувши сміх, і примовки, і жарти, ми слухали.
  • Вона, поетеса, Леся Українка, мала залізну волю.
  • Мовчить цілий світ, загорнутий у вечорову сутінь.
  • Батько влітку ніякої роботи не визнає, крім пасіки.
  • прикладка
  • обставина
  • означення
  • додаток
  • підмет
А Б В Г Д
1
2
3
4

1) Забувши сміх, і примовки, і жарти = дієприслівниковий зворот. 2) Вона (хто саме?), поетеса, Леся Українка = прикладка. 3) Загорнутий у вечорову сутінь = дієприкметниковий зворот. 4) Крім пасіки = відокремлений додаток.

20. Установіть відповідність між реченнями та компонентом ускладнення.

  • Усі діти сиділи на підлозі, уважно слухали, особливо Катруся.
  • Качка, струшуючи краплини роси, вистрибнула на берег.
  • Місяць хоче, мабуть, погрітися, суне в шибку свій блідий диск.
  • А він, самотній, уночі ще довго у вогнище дивився.
  • відокремлений додаток
  • відокремлена обставина
  • вставне слово
  • відокремлене означення
  • звертання
А Б В Г Д
1
2
3
4

1) Особливо Катруся = відокремлений додаток. 2) Струшуючи краплини роси = дієприслівниковий зворот. 3) Мабуть = вставне слово. 4) Самотній = відокремлене означення (відокремлюємо, бо стосується особового займенника).

21. Установіть відповідність між реченням та його видом підрядності.

  • Коли Оксана прокинулась, на столі вже чекав її сніданок.
  • Добре тому ковалеві, що на обидві руки кує.
  • Я навчу Марину, як у чужі справи носа пхати.
  • Людина сама долю вибирає, аби щасливою бути.
  • обставинне часу
  • з’ясувальне
  • означальне
  • обставинне умови
  • обставинне мети
А Б В Г Д
1
2
3
4

1) На столі вже чекав сніданок коли? = обставинне часу. 2) Добре якому ковалеві? = означальне. 3) Я навчу Марину чого саме? = з’ясувальне. 4) Людина сама долю вибирає з якою метою? = обставинне мети.

22. Установіть відповідність між реченнями та функцією інфінітива.

  • Звичай голити бороду започаткував Олександр Македонський.
  • Викотився з-за гаю місяць оглядати околицю.
  • Батьки навчили нас цінувати те, що маємо.
  • Відчувати - найцінніший дар для кожного з нас.
  • обставина
  • присудок
  • означення
  • підмет
  • додаток
А Б В Г Д
1
2
3
4

1) Звичай (який?) голити = означення. 2) Викотився (навіщо?) оглядати = обставина. 3) Навчили (чого?) цінувати = додаток. 4) Відчуватии (є) дар = підмет.

23. Установіть відповідність між односкладними реченнями та їхніми видами.

  • Ясна холодна ніч.
  • На сизих луках скошено траву.
  • Не навчиш вовка орати.
  • Відмикаю світанок скрипічним ключем.
  • безособове
  • означено-особове
  • неозначено-особове
  • узагальнено-особове
  • називне
А Б В Г Д
1
2
3
4

1) Ясна холодна ніч = означення+підмет = називне. 2) Скошено (-но, -то) = безособове. 3) Народна творчість = узагальнено-особове. 4) (Я) відмикаю = означено-особове.

24. Установіть відповідність між реченнями та компонентом ускладнення в них.

  • І погнався лицар хутко через гори, і спинився під віконцем у своєї Ізідори.
  • Він чув і сміх, і плач, і крик, бачив погляди привітні, злі.
  • Я любить, жити хочу серцем, не красою.
  • Данило Підіпригора сходить з дороги і прямує навпростець, через болото, так набагато ближче.
  • однорідні присудки, додатки, означення
  • однорідні присудки, уточнювальна обставина
  • однорідні присудки, обставина, прикладка
  • однорідні присудки
  • однорідні присудки, додатки
А Б В Г Д
1
2
3
4

1) Погнався, спинився (що зробив?) = присудки. 2) Чув і бачив (що робив?) = присудки; і сміх, і плач, і крик (що?) = додатки; привітні, злі (які?) = означення. 3) Любити, жити (що робити?) = присудки; серцем, не красою (чим?) = додатки. 4) Сходить і прямує = присудки; навпростець (як саме?), через болото = уточнювальна обставина.

25. Установіть відповідність між видом підрядного речення і прикладом.

  • з’ясувальне
  • обставинне умови
  • обставинне допусту
  • означальне
  • За честь і правду все віддай, коли ти любиш рідний край.
  • Уже листячко прокинулося де-не-де, хоч сніг у лісі ще сріблиться.
  • Катерина Білокур ніби розповідала світові, який талановитий її народ.
  • Недумано, негадано забігла в глухомань, де сосни пахнуть ладаном в кадильницях світань.
  • Загриміло так, наче розкололися всі найбільші карпатські верхи.
А Б В Г Д
1
2
3
4

1) Катерина Білокур ніби розповідала світові про що? = з’ясувальне. 2) За честь і правду все віддай за якої умови? = обставинне умови (коли можна замінити на якщо). 3) Уже листячко прокинулося де-не-де незважаючи на що? = обставинне допусту. 4) Недумано, негадано забігла в глухомань яку? = означальне.

26. Установіть відповідність між односкладними реченнями та їхніми видами.

  • Сльозами горю не допоможеш.
  • На галявині сьогодні викосили траву.
  • Шукатиму долю в далекій країні.
  • Курява, ревіння верблюдів, скрипіння возів.
  • безособове
  • означено-особове
  • неозначено-особове
  • узагальнено-особове
  • називне
А Б В Г Д
1
2
3
4

1) Народна творчість = узагальнено-особове. 2) (Вони) викосили = неозначено-особове. 3) (Я) шукатиму = означено-особове. 4) Означення+підмети=називне.

27. Установіть відповідність між реченнями та компонентом ускладнення.

  • Моє щастя, і ніжність, і гнів я б у пісні хотів зберегти.
  • Видно, було вже пізно, бо ніде по хатах не світилося.
  • Я не люблю це дерево – осику – з її блідим стовбуром і сіро-зеленим листям.
  • На грядці, замість помідорів, тепер красувалися чорнобривці.
  • вставне слово
  • однорідні члени речення
  • звертання
  • відокремлений додаток
  • відокремлена прикладка
А Б В Г Д
1
2
3
4

1) Щастя, і ніжність, і гнів = однорідні додатки. 2) Видно = вставне слово. 3) Дерево (яке саме?) - осику = прикладка. 4) Замість помідорів = відокремлений додаток.

28. Установіть відповідність між реченнями та компонентом ускладнення.

  • Усі, за винятком Демиденка, дуже уважно слухали лектора.
  • У тихій сухій траві шелестів їжачок, схожий на клубочок.
  • Книга ця, безперечно, дуже гарний подарунок для вчителя.
  • Зоре моя вечірняя, зійди на горою.
  • відокремлений додаток
  • вставне слово
  • звертання
  • відокремлене означення
  • відокремлена прикладка
А Б В Г Д
1
2
3
4

1) За винятком Демиденка = відокремлений додаток. 2) Схожий на клубочок = дієприкметниковий зворот. 3) Безперечно = вставне слово. 4) Зоре моя вечірняя = звертання.

29. Установіть відповідність між реченнями та функцією інфінітива.

  • Єдиним моїм бажанням було побувати в Парижі.
  • Мати щовечора виходила поливати улюблені квіти.
  • Сестра ще вчора нагадувала мені про зошит, але я була певна, що не забуду його взяти.
  • Мрію хоч раз у житті побачити веселку над Дніпром.
  • обставина
  • присудок
  • означення
  • підмет
  • додаток
А Б В Г Д
1
2
3
4

1) Побувати було бажанням = підмет. 2) Виходила (з якою метою?) поливати = обставина. 3) Не забуду (що?) взяти = додаток. 4) Мріяти+інфінітив = складений дієслівний присудок.

30. Установіть відповідність між виділеним фрагментом у реченні та його синтаксичною роллю.

  • МИНУЛЕ ніби сон, що маревом здається.
  • Справжні друзі ГЛЕКА НЕ РОЗБИВАЮТЬ.
  • Учасники конференції З ПОДИВОМ дивилися на поетесу.
  • Мама щоранку готувала компот ІЗ ЯГІД.
  • присудок
  • підмет
  • обставина
  • означення
  • додаток
А Б В Г Д
1
2
3
4

1) Минуле (є) ніби сон = підмет. 2) Друзі (що роблять?) глека не розбивають = присудок. 3) Дивилися (як?) з подивом = обставина. 4) Компот (який?) із ягід = означення.

31. Установіть відповідність між реченнями та їхньою характеристикою.

  • У житі синіли волошки та сокирки, червоніла квітка польового маку.
  • Кінь, перервавши уздечку, щосили подався по дорозі вбік села.
  • То були кроки осені, чи луни, чи печалі його.
  • Вода, затягнута тремкими скалками льоду, була схожа на застигле блакитне шумовиння.
  • просте, ускладнене однорідними членами
  • просте, ускладнене відокремленою обставиною
  • просте, ускладнене звертанням
  • просте, ускладнене відокремленим означенням
  • складне речення
А Б В Г Д
1
2
3
4

1) Волошки та сокирки синіли, квітка червоніла = складне. 2) Перервавши уздечку = дієприслівниковий зворот. 3) Осені, чи луни, чи печалі = однорідні означення. 4) Затягнута тремкими скалками льоду = дієприкметниковий зворот.

32. Установіть відповідність між реченнями та їхніми видами.

  • Я їй розказую, а вона сміється, радіє.
  • Зорі вночі ніби прислухаються, як коники цвірчать у травичці.
  • Мова – наша зброя.
  • Якби я турбувався лиш про себе, вже онімів би давно, а я дбаю про сім’ю.
  • складнопідрядне
  • просте двоскладне
  • складносурядне
  • складне з різними видами зв’язку
  • просте односкладне
А Б В Г Д
1
2
3
4

1) Я розказую, А вона радіє = складносурядне. 2) Зорі прислухаються (до чого?), як коники цвірчать = складнопідрядне. 3) Мова (є) зброя = просте 2-складне. 4) Онімів би (за якої умови?), якби я турбувався, А я дбаю = складне з різними видами зв’язку.

33. Установіть відповідність між реченнями та компонентом ускладнення.

  • Покинута людьми на довгі дні, дорога помирає в бур’яні.
  • Як сестра, схилилась над тобою невтомна подруга, сувора творчість.
  • А я не знаю нічого ніжного, окрім берези.
  • Аліна, незважаючи на свій жвавий веселий характер, читала серйозні книжки.
  • відокремлений додаток
  • відокремлена обставина
  • звертання
  • відокремлене означення
  • відокремлена прикладка
А Б В Г Д
1
2
3
4

1) Покинута людьми на довгі дні = дієприкметниковий зворот. 2) Сувора творчість і є тією невтомною подругою = прикладка. 3) Окрім берези = відокремлений додаток. 4) Незважаючи на свій жвавий веселий характер = дієприслівниковий зворот.

34. Установіть відповідність між виділеним фрагментом у реченні та його синтаксичною роллю.

  • УЧЕНОМУ світ, а невченому тьма.
  • Увесь день Дмитро працював НЕ ПОКЛАДАЮЧИ РУК.
  • ДИМ від вогню тихо стелився горами.
  • Щоранку у моє віконечко заглядає промінь СОНЕЧКА.
  • присудок
  • підмет
  • обставина
  • означення
  • додаток
А Б В Г Д
1
2
3
4

1) Світ (кому?) ученому = додаток. 2) Працював (як?) не покладаючи рук = обставина. 3) Дим (що робив?) стелився = підмет. 4) Промінь (чий?) сонечка = означення.

ЗАВЕРШИТИ ТЕСТУВАННЯ
ПИТАННЯ З НЕПРАВИЛЬНОЮ ВІДПОВІДДЮ ПИТАННЯ З ПРАВИЛЬНОЮ ВІДПОВІДДЮ

КУРС З Пробні зно

  • Пробне ЗНО №1
ОБРАТИ

Ім’я користувача

Email

Пароль

Повторіть пароль

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЬ

Відновлення паролю

Введіть своє ім’я користувача або електронну пошту, щоб відновити пароль.

На вашу електрону адресу надійде лист для відновлення паролю.

Email адреса

ВІДНОВИТИ ПАРОЛЬ